Pre základnú funkčnosť, spríjemnenie používania webu, analytické účely a v prípade udelenia súhlasu aj na účely cielenia reklamy využívame súbory cookies. Nastavenie vlastných preferencií cookies môžete kedykoľvek upraviť odkazom v spodnej časti stránok.

NAJPREDÁVANEJŠÍ

ZĽAVA

naša cena 64,70 €
skladom

ANKETA

Ako ste spokojný s HAIRFOR2/VOLLUMA?

Áno, veľmi 73% Celkom áno 14% Nie veľmi 7% Nie som 7%

KONTAKTY

SANvest s.r.o.
Kopčianska 10
851 01 Bratislava
tel: +421 915 701 105
volluma(a)volluma.sk
9:00-18:00 po-pia

AJ VY UŽ POMÁHATE

arr3ADOPCIA DETÍUž viac ako 2 roky pravideľne každý mesiac aj vďaka vám prispievame na adopciu detí, ktoré to naozaj...

» 5 Najdôležitejších Vitamínov
5 Najdôležitejších Vitamínov Proti Vypadávaniu Vlasov

Vitamíny proti padaniu vlasov

VITAMÍNY NA VLASY, KTORĚ ZASTAVUJÚ ICH VYPADÁVANIE

Stres, únava, prepracovanosť, zlá životospráva, nedostatok pohybu, fajčenie alebo alkohol - to všetko môžu byť príčiny padania vlasov. Všetky tieto nepriaznivé faktory ochudobňujú naše telo o mnoho vitamínov, vrátane tých, ktoré sú potrebné pre výživu vlasového korienku a zdravý rast vlasov. O akých vitamínoch vlastne hovoríme? V akých potravinách ich nájdeme najviac? Čítajte ďalej a naučte sa vyživiť svoje vlasy „zvnútra“.

1. Vitamín na vlasy C - Kyselina Askorbová

Ako prvý musíme zmieniť vitamín C, ktorý sa nachádza predovšetkým v ovocí a zelenine. V prípade potreby sa dajú zakúpiť i koncentrované formy tohto vitamínu, napríklad v podobe tabliet. Najviac vitamínu C nájdeme v citrusoch, kiwi, paradajkách, paprikách, brokolici, alebo v plodoch rakytníku. Vitamín C sa nazýva tiež „kyselinou askorbovou“, a jedná sa o veľmi dobre rozpustnú živinu, ktoré naše telo dokáže perfektne vstrebať. Udržuje organizmus celkovo zdravý a je tiež výbornou prevenciou proti vypadávaniu vlasov.

Oveľa väčší význam majú pre výživu vlasov, ich lesk a celkovú kondíciu vitamíny skupiny B, ktoré sú niekedy súhrnne označované ako vitamíny proti starnutiu. Tie podporujú vývoj a dobrú kondíciu nielen vlasov, ale tiež pokožky a nechtov.

2. Riboflavín Vitamín Na Rast Vlasov

Jedným z hlavných vitamínov proti vypadávaniu vlasov je Riboflavín – vitamín B2. Tento vitamín upravuje metabolizmus a podporuje imunitu, čo ho robí nenahraditeľným doplnkom stravy, na ktorý by sme naozaj nemali zabúdať. Navyše, ako už sme uviedli, vitamín B2 dokáže podporiť vitalitu vlasov a je podobne ako vitamín C výbornou prevenciou proti vypadávaniu vlasov.

Vitamín B2 nájdeme v mnohých potravinách, predovšetkým v mliečnych výrobkoch, vajciach, kvasniciach, ale tiež v rybách, hovädzom alebo bravčovom mäse. Nechýba ani v kakau a veľkú dávku riboflavínu obsahujú tiež oriešky. Nedostatok tohto vitamínu môže viesť nielen k strate imunity, kožných poruchám, ale i k nepríjemným chorobám. Ak tento vitamín nie je dostatočne zastúpený v našom jedálničku, so zdravými vlasmi a nechtami sa môžeme nadobro rozlúčiť.

3. Kyselina Pantoténová Patrí Tiež Medzi Top Vitamíny Na Vlasy

V boji proti padaniu vlasov je obrovským pomocníkom kyselina Pantoténová, teda vitamín B5. Jedná sa o látku, ktorá je nenahraditeľná pre udržanie kondície a zdravého rastu vlasov. Nachádza sa hlavne v mäse a vnútornostiach, ale tiež v celozrnnom pečive alebo strukovinách. Nedostatok tohto vitamínu na vlasy, môže vyvolať lámavosť a vypadávanie vlasov, v horších prípadoch i neplodnosť.  Dbajte na to, aby ste vždy mali dostatok vitamínu B5 vo svojej strave a predchádzajte tak nepríjemnostiam, ktoré vás môžu postihnúť, ak príjem tejto látky zanedbáte.

4. Vitamín Na Vlasy A Pyrydoxín

Posledným, nemenej dôležitým vitamínom, ktorý radíme do skupiny vitamínov proti vypadávaniu vlasov je vitamín B6, tzv. pyrydoxín. Ideálne je prijímať tento vitamín v prirodzenom stave – teda v bežnej strave. Najvyššia koncentrácia tohto vitamínu je v makrelách, bravčovom mäse, vajciach, a prekvapivo i v zemiakoch. Dostatok vitamínu B6 môžeme nájsť i v ovocí a zelenine, hlavne v avokádu, alebo nám Slovákom bližšej kapuste či špenáte.

Buďte k svojim vlasom šetrní

Týmto stručným článkom sme vás zoznámili s vitamínmi proti vypadávaniu vlasov. Základom toho, aby ste mali bujnejšiu hrivu, je vždy kompletná starostlivosť nielen o zdravie, ale i o celé telo. Doprajte si dostatok pohybu a čerstvého vzduchu, z potravín siahnite radšej po BIO potravinách, ktoré neobsahujú zbytočné konzervanty a obsahujú oveľa väčšie množstvo vitamínov, ako iné potraviny. Naučte sa relaxovať a doprajte si zaslúžený odpočinok.

Ak k týmto tipom pridáte navyše i dostatok vitamínov (v akejkoľvek podobe), nemusíte mať z vypadávania vlasov ani zhoršenia ich kvality obavy. Dámy v mnohých prípadoch preháňajú množstvo kozmetických prípravkov, ako sú napríklad laky a tužidlá, aby im účes bezchybne držal v každom počasí. Páni zas obľubujú rôzne gély, pomády, a potom s prekvapením sledujú na lámajúce sa vlasy, ktoré sú bez lesku, vypadávajú a štiepia sa. Skúste si stanoviť nový režim, kde vlasy budete stylovať maximálne 2x týždenne.  Každodenné fénovanie, žehlenie, zaťažovanie vlasov rôznymi kozmetickými prípravkami ich zbytočne oslabuje. Prečítajte si aj náš článok o minoxidile, zložka ktorá podporuje rast vlasov. Malý tip pre dámy – vyvarujte sa zbytočne upnutým účesom, ktoré môžu vaše vlasy tiež  nenávratne poškodiť. Zvoľte si radšej voľnejšie účesy, ktoré prispejú vitalite vašich vlasov každý deň

 

Doplnenie

 

5. Zinok Na Vlasy Ako Ďalší Top Vitamín

 

Zinok je známy ako stopový prvok, čo znamená, že je potrebný vo veľmi malých množstvách pre základný rast a udržiavanie ľudského tela. Ostatné stopové prvky zahŕňajú železo, jód, horčík, meď, ... V tomto zozname by sme mohli pokračovať ďalej.

 

Zinok sa podieľa na rade rôznych biochemických procesov, ako je výroba buniek a udržanie normálnej hladiny hormónov.

 

Tiež  zohráva úlohu pri vstrebávaní iných dôležitých vitamínov a minerálov, vrátane tých vyššie uvedených.

 

zinok na vlasy

 

V neposlednom rade  sa zinok podieľa na syntéze proteínov, ktoré sú nevyhnutné pre rast a obnovu buniek v tele (vrátane tých, ktoré sú vo vlasoch). Jednoducho povedané, zinok má na starosti mnoho životne dôležitých procesov, bez ktorých telo nemôže správne fungovať.

 

Vypadávanie vlasov môže pôsobiť skľučujúco pre mnoho ľudí. Naše vlasy sú mnohokrát zrkadlom nášho zdravia. Keď sú slabé, zničené, riedke a bez života, mali by sme sa usitiť, či to nesúvisí s naším zdravotným stavom. Nedostatočný príjem vitamínov a niektorých minerálov môže ovplvňovať kvalitu našich vlasov. Vypadávanie vlasov neobchádza ani naše sebavedomie, často sa kvôli tomu cítime nespokojne a frustrovane. Nutričné nedostatky môžu súvisieť so zlým stavom vlasov. Pre zdravie vlasov sú kľúčové dve živiny, ktorými sú vitamín B6 a zinok. Práve o zinku si v tomto čláku povieme viac.

 

Zdravie vlasov

Normálne, zdravé vlasy prechádzajú prirodzeným cyklom rastu a vypadávania. Pri tomto cykle väčšina ľudí stratí 100 až 200 vlasov za deň. Ak denne stratíte podstatne viac vlasov, berte to ako varovanie, že niečo nie je v poriadku. Pri nadmernom vypadávaní vlasov si ako prvé všimnete vlasy v sprche, na vankúši a výnimkou nie sú ani vlasy na hrebeni alebo kefe.

Zinok a vlasy

Zinok je živina, ktorá pomáha udržiavať vlasy zdravé. Ak je vaša srata chudobná na zinok, môže dôjsť k nadmernému vypadávaniu vlasov. Všimnete si, že vlasy sú nudné, bez života a náročnejšie na údržbu. Tak ako vitamín B6, tak aj zinok môžeme získať v mnohých potravinách živočíšneho pôvodu, ako je mäso, hydina, syr a morské plody. Ak sa radíte k  vegetariánom a mäso vám nevonia, ako zdroj bielkovín vám poslúžia strukoviny, slnečnicové semienka, tekvice a zrná.

Príznaky deficitu zinku

 

Zinok je minerál, ktorý si naše telo samo nedokáže vytvoriť, takže ho musíme získavať z potravín, ktoré konzumujeme. Ak nejeme dosť potravín bohatých na zinok alebo sa vyskytnú problemy so vstrebávaním,  môže naše telo zápasiť s problémami vzniknutými kvôli nedostatočnému prísunu zinku.

 

K hlavným príznakom nedostatku zinku patrí :

 

Strata vlasov: Jeden z najčastejších príznaku, že v našom tele sa nenachádza dostatočné množstvo zinku. Nedostatok oslabuje telesné bunky, čo vedie k rednutiu vlasov.

Oslabený imunitný systém:Nedostatok zinku môže oslabiť imunitnú reakciu, zvyšuje náchylnosť k infekciám a ochoreniam žalúdka.

Strata svalov: Zinok sa podieľa na oprave svalových buniek. Nedostatok môže viesť k strate svalov a k chudnutiu. Môže to tiež potlačiť chuť do jedla, čo môže viesť k anorexii.

Ak sa tento problém nelieči, môžu sa prejaviť ďalšie príznaky nedostatku zinku, ktoré zahŕňajú kožné lézie, lupienky, akné a zníženú plodnosť, a preto je dôležité udržanie jeho primeranej úrovne.

 

Koľko zinku by sme mali prijať?

Je veľmi dôležité sa ubezpečiť, že ste prijali správne množstvo zinku.  Je dôležité ho nebrať príliš veľa, ale jeho nedostatok môže spôsobiť v našom tele tiež pekný neporiadok.

Odporúčané dávky:

5.5-9.5mg za deň pre mužov

4.0-7.0mg za deň pre ženy

Je dôležité si uvedomiť, že nedostatky vitamínu A a D sú tiež prominentnou príčinou nedostatku zinku. Preto môže byť niekedy potrebné zabezpečiť optimálnu hladinu týchto vitamánov ešte pred tým, ako sa rozhodnete upraviť spotrebu zinku.

Prečo je vlastne zinok pre vlasy tak dôležitý?

 

Vlasy sú tvorené prevažne z dvoch proteínov, kolagénu a keratínu. Nedostatok zinku vedie k zmenám v týchto proteínov, ktoré môžu oslabiť štrukturálnu integritu. Časom to nakoniec spôsobí stenčenie vlasov a plešatosť.

 

Nedostatok tiež znižuje produkciu mazu, ktorý pôsobí ako prírodný olej vlasovej pokožky, ktorý pomáha udržať silu vlasových folikulov.

 

Kým nedostatok môže spôsobiť vypadávanie a rednutie vlasov, na druhej strane, príliš veľa zinku v tele môže mať aj nežiaduce účinky.

 

Nadbytočné množstvo môže zvýšiť tvorbu kožného mazu na vyššiu úroveň, ako je normálne.Tento maz sa potom kombinuje s odumretými kožnými bunkami, vlasovými produktami, ktoré tvoria povlak na pokožke hlavy. Táto vrstva povlaku dusí vlasové folikuly, zamedzuje do nich prísun živín a amynokyselín, čo vedie k rednutiu vlasov.

 

Príliš veľa zinku môže tiež zvýšiť hladinu testosterónu. Muži si teraz možno myslia, že to je predsa výhoda, testosterón však niekedy interaguje s enzýmom 5-alfa reduktázy, čo potom vedie k produkcii dihydrotestosterón (DHT). DHT znižuje veľkosť vlasových folikulov u ľudí s genetickou predispozíciou k vypadávaniu vlasov. Postupom času sa vlasové folikuly zmenšujú a produkujú tenšie a redšie vlasy.

 

Zvýšené hladiny zinku môže tiež znížiť vstrebávanie iných dôležitých vitamínov a minerálov, ako je železo, horčík a selén, ktoré sú potrebné pre plne funkčné telo a zdravé vlasy.

 

Keď koncentrácia zinku je optimálna, výroba DHT je obmedzená. Zinok pomáha regulovať hladinu hormónov, čo je jedným z dôvodov, prečo je tak účinný pri prevencii a liečbe vypadávania vlasov. Musíte len dávať pozor na udržanie rovnováhy, ktorá je skutočne krehká. Viac sa o tomto hormóne dočítate tu https://nanogen.sk/dihydrotestosteron-dht/

 

Zinok hrá  tiež dôležitú úlohu v DNA a RNA výrobe, čo umožňuje rozdelenie folikulárnych buniek. To zlepšuje štrukturálnu integritu vlasov, najmä v anagénnej fáze rastu vlasov cyklu.

 


NÁZORY A OTÁZKY NÁVŠTEVNÍKOV

vitaminy
zuzana
20.06.2017 08:51